popiah bercili

ok kali ni ape lak resepi yg dah jd mangsa uji kaji sy..
popiah bercili..mmg feveret sy dr kecik lg popiah bercili ni..
1st time mkn mse djah bape tah..mak angkat yg buat.sedap sgt beliau buat..sejak dr tu terus jatuh cinta ngn popiah bercili ni..tp x penah jumpa popiah bercili sesedap beliau buat..
tetiba smlm rse nk wat sendiri popiah bercili ni..xde la susah sgt sbnrnye..
sng sgt..beli je kulit popiah tu kat kedai,xpayah buat kulit popiah tu sdiri hoho..
kalau ikot resepi yg sy dpt byk jgk bhn utk intinye
so disebabkan kekurangan bhn sy hanya gune carrot,sengkuang dan taugeh je sbg inti..tu pon da sedap..nyum2
tp kalau ad bhn2 lbih kat rumah tu bole la gune udang ke,isi ayam ke ape ke..
eh jgn lupe gorengkan dulu bhn2 utk inti tu baru bole gulungkan..:)

utk sos nye pulak
2 sudu cili kisar
2 sudu sos cili
2 sudu cuka
seulas bwg putih di cincang utk menumis
2 sudu gula
dan secubit garam..

lepas siap goreng popiah,masukkan popiah tu dlm sos dan salut kan popiah tu dgn sos tu
sedap sgt!


try la buat..


nota kaki:tp adik sy sukekan popiah sardin yg penah sy wat drp popiah ni huhu
4 Responses
  1. hazarul Says:

    mungkin sbb isi dia xde rase kut.. :D
    letak ayam lak pasni.. hehe


  2. hanaani Says:

    haz:tu la kot bdk2 kan
    i'Allah heheh
    pnh mkn popiah inti bihun x?


  3. hazarul Says:

    erm2.. popiah.. bihun..
    hak2.. blom2.. :D
    mesti la rse bihun kn..
    asal kn leh mkn wak.. :D
    letak kuey teow lak pas ni.. ;)


  4. roset Says:

    nyum2...sdap nyer...hehe...
    lepas ni try la inti otak2..sdap2...
    hehe...popia bsah da try??