BAS KILANG LAH!

maka..terjadilah sebuah kisah dimana aku,qma,aina mc r and kak ngah kluar bersama2 ke kb..
selepas menghabiskan 2 game boling yg tak terlarat nk abes tue..maka kami inginlah pulang ke kampung halaman masing2...
sebelum pulang.. sempat lah kami membeli kuih legend kami di zaman persekolahan dulu iaitu chakoi..(btol la kot ejaannye) yg dijual oleh gewe eloh...semestinye eloh teramat jeles dgn kami krn dy tdk dpt bersama kami tambahan lg kami telah menjeleskan dy dgn membeli chakoi yg dijual oleh gewenye...hahaha pdn muke mu
disebabkan jln ke kampung halaman aku tdk same dgn jln kampung halaman mc r..maka kak ngah nye tdk dpt menghantar aku direct ke rumah..
dlm perjalanan menuju ke pusat perubatan islah aku telah ternampak sebuah bus city liner..dgn konfidennye aku menyuruh kak ngah mengejar bus tersebut..maka terjadilah adegan kejar mengejar di situ...
alhamdulillah bus tu berhenti dan kami stu kereta menahan bus tersebut sperti polis trafik menahan kereta penjenayah lagaknya..
aku turun dr kereta dan membabai mereka dan terus naek bus tersebut...
aku tgk muka pak cik bus tu..erk knp muka pak cik ni blurr gler??erm lantak lah
tetapi yg anehnya...bila aku nk bayar pak cik bus tu suruh aku duduk je...maka tanpa byk soal dan tersengih2 aku duduk je la..tp knp sume makcik2 dlm bus ni tersenyum2 kat aku??
urm lantak la sekali lg..sekali lg kejadian aneh berlaku apabila semua mak cik2 dlm bus tu diturunkan tanpa menekan loceng...sorang demi sorang diturunkan..
urm...baru ak perasan...sebenarnya aku naek BAS KILANG!!!
malu weyhh...x tawu nk letak mane muka ni..uhuk3...
ehek tp xpe..at least tak payah byr tambang...kui3..terima kasey!! pak cik bus yg baek ati!
1 Response
  1. roset Says:

    hehe...lwak lh...
    npe xtgk btul2 dlu...
    nanie2...
    heee